Contact: +4-0725-600-700

Trainer

 Calin Rangu

Peste 16 ani de experiență manageriala de top în domeniul bancar, managerial sau IT: peste 10 ani director sau director general in BNR, Banca Agricola, Raiffeisen Bank, IIRUC Service, E-Sourcing KH&S, Westaco; presedinte al Institutului de Management al Capitalului Intelectual si al Schimbarii

Cu o vastă experienţă în domeniul management, IT&C şi  bancar, Călin Mihai Rangu a ocupat pozitia de Vicepresedinte Business Development pentru Europa Centrală şi de Est a Raiffeisen Informatik, primul furnizor de servicii IT de pe piaţa austriacă. Totodată, din aprilie 2008 a fost numit la conducerea IIRUC Service, compania locală a Raiffeisen Informatik şi lider în România pe piaţa de servicii IT, outsourcing, asistenţă tehnică şi suport, precum şi terminale tranzactionale.

.


Contact

Pointlet

S.C. Pointlet s.r.l.
Tel: +4-0725 600 700
Tel: +4-0745 342 643

Abonare Newsletter!
office@pointlet.com

Detalii Curs

BANCA – ORGANIZARE, PROCESE, ARHITECTURI IT

Introducere
Banca este o entitate complexa cu nevoi si interese sociale, economice si tehnice diferite. Banca are stucturi complexe de produse si servicii. Toate acestea trebuie intelese pentru a fi de succes in colaborarea cu o banca, astfel incat sa poti sa intelegi cum gandeste un angajat al bancii pe toate nivelele ierarhice si operationale. Trebuie intelese produsele, procesele bancare, arhitecturile IT si de business, fluxurile de informatie dintr-o banca. O banca este un furnizor de servicii, dar a serviciilor bancare. Ce trebuie sa furnizeze o companie IT catre o banca, ca servicii, banca le transpune la randul sau in servicii catre clientii finali. De la unitatea clasica la canalele electronice prin implementarea SOA (arhitecturi orientate pe servicii) si a ABC (activitate pe baza de costuri), bancile cauta eficientizare, dinamism, calitate. IT-ul poate produce bani sau poate economisi bani, in functie de planul strategic. Cursul cauta sa prezinte evolutii sau chiar revolutii in organizarea bancilor cu impact asupra structurilor IT, ce va permite organizatiilor mari sa identifice oportunitatile, atat de pe pietele digitale, cat si cele de pe pietele fizice. Bancile, care utilizeaza acest cadru ca formatie de lupta, combina Web-ul, I, E, M –banking, ATM-uri si canalele traditionale (agentii clasice) pentru a livra cele mai bune si cele mai profitabile servicii, in functie de: fiecare client in parte, tipul produsului si tipul interactiunii. Ba chiar mai mult, aceste canale mixte pot fi conectate intre ele, in mod electronic, clientul putand primi un serviciu continuu si uniform, chiar si atunci cand interactioneaza cu canale multiple. Un alt atu il reprezinta posibilitatea bancilor de a identifica multe din obiceiurile si nevoile clientilor .

Durata: 1 zi

Obiective: Asigurarea succesului in relatia cu o banca, intelegerea modului de gandire a reprezentantilor bancii, fie ca vorbesti cu managementul superior, cu un specialist de business bancar, cu un manager de proiect, cu un responsabil de dezvoltari software sau cu tehnicieni. Cursul de fata va ajuta in a avea o perspectiva de 360 de grade, sa intelegeti modul intern de operare a unei banci, consideratiile si abordarile interne, interesele si scopurile lucratorilor bancari, pe toate nivelele manageriale, arhitecturile si procesele specifice. Cursul va prezenta organizarea unei banci, arhitecturile de produse, procese, aplicatii software si arhitecturile de infrastructura, care constituie harta generala, strategica, a arhitecturii unei banci.
Rolul canalelor de distributie electronice, aspecte internationale ale utilizarii acestora, factorii si cerintele cheie de care trebuie sa se tina seama in analiza dezvoltarii unei arhitecturi integrate. Arhitecturile se dezvolta pe baza unui plan strategic de eficienta si eficacitate.
Se va intelege importanta conceptului SOA ca element arhitectural esential in asigurarea unei integrari viabile si a oferirii unor servicii de business moderne, eficiente, flexibile, market si time - oriented. Beneficiile si provocarile SOA, din perspectiva bancilor si a furnizorilor de solutii, elemente ale unui posibil business-case al proiectului de integrare de business multi-canal, analiza costurilor pe servicii si produse, interpretarea lor din perspectiva ROI si a ABC ( Activitatii Bazate pe Costuri). Structuri de costuri care sa asigure profitabilitatea canalelor de distributie bancare.

Audienta: Manageri, personal vanzari, consultanti IT si bancari din companii care doresc sa deruleze proiecte cu institutiile financiar-bancare.
Manageri si responsabili achizitii din cadrul bancilor.
Manageri de proiect din banci si companii IT.

Competente: Pentru atingerea scopurilor cursului, cursantii vor trebui sa cunoasca, inteleaga si sa poata analiza urmatoarele concepte principale:
1. Modul de organizare al bancilor
2. Rolurile, responsabilitatile si modul de abordare a principalilor factori de decizie dintr-o banca referitor la derularea unui proiect
3. Cum sa vinzi intr-o banca: cui si cum te adresezi
4. Tipuri de cerinte si indicatorii de performanta urmariti intr-o banca pe fiecare nivel
5. Tipuri de arhitecturi IT generale si specifice
6. Pozitionarea IT-ului unei banci
7. Rolul proceselor de business
8. Rolul si importanta canalelor de distributie alternative
9. Conceptul SOA

Module Curs:
M1 : Ce este si cum este organizata o banca ?
M2 : Cum sa abordezi diferentiat angajatii unei banci : top management, manageri business, manageri organizare si procese, personal program office, manageri departamente dezvoltare software, management operatiuni, specialisti infrastructura IT, specialisti achizitii etc.
M3 : Principalii indicatori si cerinte de business dintr-o banca
M4 : Arhitectura generala a unei banci si arhitecturi specifice , detaliate : arhitectura de procese, arhitectura de aplicatii
M5 : Arhitectura orientata pe servicii, arhitectura tehnologica si de produse IT, arhitectura de servicii IT
M6 : Pozitionarea strategica a IT-ului intr-o banca
M7 : Ce este un proces bancar?
M8 : Integrarea proceselor si serviciilor bancare, Sistemul bancar – Care sunt canalele de distributie dintr-o banca si cum se integreaza pe servicii, de la e-business la canale electronice multiple, Factori cheie pentru integrarea canalelor in sectorul bancar


Acceseaza Calendar Cursuri
Acceseaza Formular inscriere

Dotare Tehnica - Sali de Curs